Mikor kereshetem az Újbudai Humán Szolgáltató Központot?
Ha úgy érzi, hogy a problémájával magára maradt, nem biztos abban, hogy milyen ellátásra jogosult, hogyan jut hozzá, mit, hol, hogyan kell igényelni, váratlanul olyan problémái adódtak, melyekre nem talál megoldást!
Miben tudunk segíteni?
Család- és Gyermekjóléti Szolgálat vagy Család- és Gyermekjóléti Központ
Ki kérhet segítséget?
Újbuda lakossága kicsiktől a nagyokig...
Hogyan vehetem igénybe a szolgáltatást?
- Önkéntesen,
- a gyermek és/vagy szülője megkeresése alapján,
- jelzőrendszeri tag jelzése alapján, adatlapon, írásban
- gyámhivatali kötelezettség alapján,
- bírósági ítélet, végzés alapján (kapcsolattartási ügyekben)
- állampolgári bejelentés szerint.
Kapcsolattartás a szolgáltatás ideje alatt:
- személyesen az Újbudai Humán Szolgáltató Központban,
- személyesen az Ön otthonában,
- telefonon,
- elektronikus formában,
- egyéb helyszínen (pl.: egészségügyi, nevelési, oktatási intézmény)
A segítő munka folyamatában a beszélgetés őszinte, hiteles, személyes hangvételű, megfelel a szociális munka etikai szabályainak, valamint a kliens személyiségi jogait tiszteletben tartja.
A felvetődő igények, problémák megbeszélése az együttműködés – írásos megállapodás – rögzítésével történik.
Hol és hogyan adhatom be a VICUS-t?
A VICUS támogatásra a szociálisan rászoruló XI. kerületi több mint 1 éve bejelentett lakcímmel rendelkező magányszemély jogosult, valamint a XI. kerületi székhellyel rendelkező intézmény, egyesület, alapítvány.
A pályázati adatlapot személyesen vagy postai úton lehet beadni a:
Budapest XI. Kerület Újbuda Önkormányzat VICUS XI. Közalapítvány Kuratóriuma
1113 Budapest, Bocskai út 39-41.
Fogadóóra: kedd, csütörtök 16-18 óra között
Telefon: +361 372-3454 a fogadó óra időpontjában
Bővebb információ, letölthető formanyomtatvány:
Hogyan közvetítenek adományokat?
- Egyházakkal/felekezetekkel történő együttműködés
- Vöröskeresztes adomány
Adomány átvételére jogosultak azok a XI. kerületi lakosok, akik érvényes lakcímkártyával, valamint saját jogú lakhatással (öröklakás, bérlakás, szerződött albérlet) rendelkeznek. Élelmiszercsomagot igényelni egy évben három alkalommal lehet, az átvételek időpontjai között pedig minimum 2 hónapnak el kell telnie.
- A támogatást háztartásoknak nyújtják, így azonos lakcímre nem lehetséges több személynek, több csomagot kiadni.
- A támogatást részben Újbuda Önkormányzatának segítségével, részben a kerület lakosságának felajánlásaiból nyújtják.
- Előfordulhat, hogy a beérkező adományok nem elegendőek a támogatás nyújtásához, így türelmüket kérik az átmeneti időszakban.
- Ruházati támogatást kettő hetente, éves naptári terv alapján lehet igénybe venni.
- Pékáru támogatást minden hét csütörtökön 9:30 órától lehet igényelni.
Átvehető:
Magyar Vöröskereszt Budapest Fővárosi Szervezet Budai Régió XI. kerületi kirendeltség
Cím: 1117 Bp. Erőmű utca 8.,
Telefon: +361 209-4250;
E-mail: ujbuda@voroskeresztbp.hu)
Ügyfélfogadás: hétfő, kedd, szerda: 9-15 óráig
Mi a szociális diagnózis?
A szociális diagnózis az egyén
- személyi állapotára és családi kapcsolataira,
- lakhatási körülményeire,
- egészségi állapotára és esetleges fogyatékosságára,
- mindennapi életvitelére, egyes képességei hiányából fakadó nehézségeire,
- kommunikációjára, személyes kapcsolataira,
- munkaerőpiaci státuszára,
- krízishelyzetek kezelésére vonatkozó képességére,
- támogatást igénylő életterületeinek felmérésére, a támogatás mértékére és
- számára igénybe venni javasolt ellátások, szolgáltatások meghatározására vonatkozó adatokat tartalmazza.
A szociális diagnózist készítő esetmenedzser, a szociális diagnózis elkészítése során
- megismeri az igénylő, valamint családja helyzetének, szükségletei meglétét vagy hiányát, valamint megállapítja jogosultságát,
- megállapítja a megfelelő szolgáltatásokat és szolgáltatási elemeket,
- az igénylő tájékoztatja a számára szükséges szolgáltatások elérhetőségéről vagy hiányáról, szükség esetén segítséget nyújt a szolgáltatóval történő kapcsolatfelvételben.
A szociális diagnózis felvétele strukturált mélyinterjúval történik.
Mit hozzak magammal az adósságkezeléshez? Adósságkezeléshez beszerzendő dokumentumok:
- Bankszámlakivonat
- Családi pótlék szelvény (utolsó havi)
- GYES/GYED/GYET szelvény (utolsó havi)
- GYES/GYED/GYET határozat
- Iskolalátogatási igazolás (14 év felett)
- Jövedelemigazolás / Fizetéspapír
- Munkaügyi Központ határozata
- Jövedelemnyilatkozat (kézzel írott is lehet)
- Nyugdíjintézet éves kimutatása nyugdíj összegéről
- Nyugdíjszelvény (utolsó havi)
- Gyermektartás összegéről határozat
- Lakásbérleti szerződés
- Lakásbérleti szerződés felmondó levél
- Orvosi leletek
- Válásról határozat
- Hátralék kimutatás FŐTÁV
- Hátralék kimutatás Díjbeszedő
- Hátralék kimutatás Közös költség
- Hátralék kimutatás DHK
- Hátralék kimutatás lakbér
- Lakáshitel – törlesztő részletről kimutatás
Közüzemi szolgáltatók elérhetősége:
ELMŰ | https://elmuemasz.hu/egyetemes-szolgaltatas/ |
FŐGÁZ | https://www.nkmenergia.hu/foldgaz/ |
Díjbeszedő Holding Zrt. | http://www.dbrt.hu |
Fővárosi Településtisztasági és Környezetvédelmi Kft. (FTSZV) | http://www.ftszv.hu |
Fővárosi Vízművek | https://www.vizmuvek.hu/hu/fovarosi-vizmuvek/lakossagi-ugyfelek |
Fővárosi Csatornázási Művek Zrt | http://www.fcsm.hu/ |
Fővárosi Kéményseprőipari Kft. | http://kemenysepro.hu/ |